"vänner"

Jag har tänkt på en grej, jag förstår inte varför man inte ska kunna vara sig själv och göra vad man vill utan att ens vänner och bekanta ska kolla snett på en. "Hon gör de för att försöka va som den" "hon klär sig si" "hon gjorde så". Ja, jag tror ni förstår exakt vad jag menar. Jag kan inte neka att jag inte är en person som nångång klagar på andra osv, men jag har försökt sluta men kanske glömt bort det efter ett tag och gör något dumt som kan göra nån annan ledsen. 
 
Det är också en sak. Man gör ofta dumma saker eller säger dumma kommentarer som gör andra ledsna. Även om den som säger kommentaren skämtar. Det är inte okej. Jag gör ofta sånna här saker utan att jag märker de, så jag sitter inte här och klagar på andra utan jag säger det för att jag tycker att ALLA ska sluta med det. Den som säger nått mår väl inte bättre av att trycka ner andra, ingen ska kunna må bättre av att vara elak mot någon annan. 
 
Vilket leder oss till en annan sak jag tänkt ta upp. Det finns vissa saker som inte är okej att göra. Verkligen inte okej, som man gör ändå bara för att göra de. Är det nån som gör något dom vet sårar en annan människa tycker jag man ska åtminstone försöka få allt bra igen och visa att man vet att man gjort fel.
 
Återigen,jag vet att jag själv inte är felfri, men jag ska försöka bli en snällare människa och det tycker jag att ALLA ska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback